Pada 22 Ogos 2018, tepat jam 3.30 petang, saya dan rakan saya, Diyana, telah pergi ke suatu premis di Taman Cempaka bagi menjalankan tugasan yang telah diberikan oleh pensyarah.
Perniagaan yang kami pilih ialah dobi "Speed Laundry". Tugasan kami ialah melakukan marketing kit di premis bagi meningkatkan jualan dan juga memperkenalkan premis tersebut kepada pelanggan.
Sebelum kami menceritakan dengan lebih lanjut tentang perjalanan tugasan kami, saya akan berkongsi kepada anda semua serba sedikit tentang syarikat tersebut.
Speed Laundry terletak di Taman Cempaka berhadapan dengan Petronas.Masa operasi adalah 24 jam, ini akan lebih memudahkan pelanggan kerana mereka boleh pergi ke syarikat tersebut tidak kira masa. Syarikat dobi tersebut juga membuka cawangan pada setiap hari.
Dobi Speed Laundry hanya terletak berhadapan dengan petronas sahaja.
Seterusya, saya akan menunjukkan luaran syarikat tersebut supaya dapat memudahkan pelanggan yang ingin hadir ke dobi tersebut.
ini merupakan luaran dobi Speed Laundry
Speed Laundry menyediakan 2 jenis cucian yang sering digunakan oleh pelanggan.
mesin pengering
Ini merupakan mesin bagi cucian kering iaitu digunakan selepas sahaja cucian biasa. Ini dapat memudahkan pelanggan kerana hanya perlu melipat kain setelah kain tersebut sudah kering.
Di bawah saya akan menunjukkan harga bagi setiap cucian di dobi Speed Laundry .
- flyers - kami memilih untuk melakukan flyers kerana cara ini adalah yang mudah dan berkesan untuk menarik pelanggan datang ke syarikat tersebut. Oleh itu, kami telah melakukan flyers yang sesuai dengan syarikat tersebut dan dapat menarik pelanggan datang ke syarikat tersebut.
2. banner - selain itu,kami juga telah melakukan banner supaya pelanggan akan lebih tertarik untuk datang ke premis tersebut. di dalam banner tersebut, telah dinyatakan beberapa maklumat tentang syarikat tersebut seperti masa operasi dan tagline syarikat tersebut.
3) kad perniagaan- kami telah melakukan kad perniagaan supaya dapat memudahkan pelanggan untuk pergi ke syarikat tersebut.
3) video- ini merupakan kaedah yang sering digunakan oleh pengusaha masa kini kerana pelanggan lebih tertarik dengan video daripada tulisan. Video ini kami telah lakukan di cawangan tersebut iaitu di Taman Cempaka.
No comments:
Post a Comment